Ocena wątku:
Księga przychodów i rozchodów
#1
Dzień dobry! Jakie obowiązki ciążą na przedsiębiorcy, który rozlicza się na podstawie księgi przychodów i rozchodów?
Odpowiedz
#2
Przedsiębiorca rozliczający się w ten sposób musi prowadzić ewidencję przychodów i kosztów przedsiębiorstwa w formie podatkowej książki przychodów i rozchodów, a także ewidencję wyposażenia i środków trwałych. Podatek płacony jest wówczas od różnicy przychodów i kosztów, co oznacza, że w przypadku poniesionej straty z działalności nie jest on wymagany.
Odpowiedz
#3
(02-06-2022, 11:19 AM)Erme napisał(a): Przedsiębiorca rozliczający się w ten sposób musi prowadzić ewidencję przychodów i kosztów przedsiębiorstwa w formie podatkowej książki przychodów i rozchodów, a także ewidencję wyposażenia i środków trwałych. Podatek płacony jest wówczas od różnicy przychodów i kosztów, co oznacza, że w przypadku poniesionej straty z działalności nie jest on wymagany.
Warto jeszcze wspomnieć, że przedsiębiorca ma do wyboru dwie formy opodatkowania – zasady ogólne (skala podatkowa 17% lub 32%) i zasady liniowe według stałej stawki 19%.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości